رد شدن به محتوای اصلی

مراقبت در برابر خشونت های خانگی و تاثیر آن در ترک اعتیاد


کنترل خشم در ترک اعتیاد

خشونت خانگی چیست؟


خشونت خانگی اصطلاحی است که برای بیان سوء استفاده جسمی جنسی و عاطفی از طرف یک عضو بر علیه عضو یا اعضای خانواده استفاده می شود.

شخص قربانی همسر فعلی همسر سابق یا یکی از اعضای خانواده می تواند باشد. چند مثال در خصوص خشونت خانگی:

1- مورد زورگویی تهدید یا تحقیر قرار گرفتن

2- دریافت پیام یا تماس توهین آمیز

3- تحت کنترل قرار گرفتن به عنوان مثال مورد آزار و بازخواست قرار گرفتن هنگام ترک خانه، عدم اجازه دیدن خانواده و دوستان، عدم برخورداری از پول و مزایا، عدم اجازه استفاده از تلفن و ...

4- از بین بردن وسایل شخصی

5- مورد تهدید واقع شدن خود و حتی فرزندان، خانواده و دوستان

6- مجبور به رابطه جنسی ناخواسته شدن

7- مورد آسیب جسمی قرار گرفتن

8- مقصر واقع شدن، بیان می کند که مقصر همه رفتارهای بد خودت هستی

9- مورد تهدید قرار گرفتن از طریق اقدام به خودکشی فرد پرخاشگر در صورت تلاش برای جدایی

10- دریافت پیام یا تماس توهین آمیز

و ...



چه افرادی قربانی خشونت خانگی می شوند؟


خشونت خانگی می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. طبق آمار به دست آمده بیش ترین خشونت های خانگی برای زنان رخ می دهد ( 90 الی 97 درصد قربانی ها زنان هستند ) اما بدین معنا نیست که مردان هرگز در هیچ کجا تجربه نکرده اند. در خشونت های خانگی بیشترین کسانی در معرض خطر هستند زنان جوان، باردار و زنانی که فرزند کوچک دارند، می باشند.

چگونه می توان خشونت های خانوادگی را کاهش داد یا پیشگیری کرد؟


مهم ترین نکته برای پیشگیری از خشونت های خانگی آموزش و آگاهی افراد جامعه است. آموزش دانش آموزان، آگاهی های قبل از زندگی مشترک همچنین آموزش رسانه ها و سازمان ها در پیشگیری و کاهش خشونت های خانگی بسیار ضروری و تاثیر گذار است.


اما برای پیشگیری و کاهش خشونت های خانگی راه حل های متعددی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

مراجعه به روانشناس


کمک گرفتن از یک روانشناس با تجربه در زمینه درمان خشونت خانگی به شما تا حد زیادی کمک می کند تا از بروز این رفتار جلوگیری کنید. با طرح راه حل ها و آموزش های مختلف به شما در این راه کمک می کند. حتی می توانید با راهنمایی های روانشناس خود اقدامات قانونی را راحت تر انجام دهید.

تغییر دیدگاه و مشورت


در بسیاری از مواقع تجمع افکار منفی و وسواس فکری باعث بروز خشم می شود. در چنین مواردی بهترین راه این است که به خود یاد آوری کنید بروز خشونت چه پیامدهایی را برایتان به دنبال دارد در این شرایط می توانید این افکار را با افراد دیگر در میان گذاشته و مشورت بگیرید.

یادگیری مهارت حل مسئله


در بعضی مواقع علت خشم فرد یک ظلم یا تهدید واقعی می باشد و خشم واکنش طبیعی نسبت به آن می باشد. در چنین مواقعی اگر فرد تسلیم خشم شود ممکن است رفتارهایی انجام دهد که مشکل را پیچیده ترمی کند بنابراین بهترین کار مهارت حل مسئله و یافتن بهترین راه حل برای چنین مشکلاتی می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشگیری و درمان خشونت خانگی و تاثیر آن در ترک اعتیاد می توانید با بهترین مشاوران مشهد از طریق سایت مرکز ترک اعتیاد در مشهد طلوع زندگی اقدام نمایید .

 


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کمپ ترک اعتیاد شیشه در مشهد

شیشه یا کریستال بلایی خانه مان سوز که با رواج آن آثار بسیار بدی بر جامعه و سلامت افراد برجای گذاشته این بلای خانه مان سوز چیست و چگونه میتوان آن را شناخت تا از آن رهایی بیابیم ؟ دی مت آمفتامین هیدروکلرید یا در اصطلاح شیشه، یک ماده مصنوعی ترکیبی قوی و بسیار اعتیاد آور و محرک است. بیشتر مصرف کنندگان شیشه از ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند و یکی از دروغ هایی که افراد معتاد به این ماده مخدر در ابتدا می شنوند این است که این ماده یک محرک است که هیچ گونه اعتیادی ندارد. در مصرف درازمدت مت آمفتامین یا همان شیشه، علائم روان پریشی، بدگمانی، اختلالات خلقی، هذیان های فکری و توهمات ادراکی دیده می شود. معمولاً توهمات آنها به صورت شنیداری، دیداری، و برخی مواقع به صورت توهمات پوستی یا حسی است. یعنی فکر می کنند یک حشره از زیر پوستشان دارد حرکت می کند و می خزد. در نتیجه شروع می کنند به سوراخ کردن پوستشان برای بیرون آوردن این حشره. زخم های باز و عفونت در دست های اینها وجود دارد. کاهش شدید حافظه پیدا می کنند. توهم های شنوایی و بینایی دارند. افسردگی و اختلالات روانی دیگر را هم به دنبال دارد.   کمپ ترک اع